افزایش بازدید

25 روش افزایش بازدید سایت

خرید و فروش بیت کوین

افزایش بازدید سایت، بزرگترین مساله ای که پس از راه اندزای وبلاگ یا وب سایت، پیش روی هر مدیر وب سایتی است.

نگران نباشید، برای تبلیغ وبلاگ خود نیازی نیست که استاد بازاریابی باشید. با استفاده از روش های ساده زیر می توانید به راحتی بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

برخلاف سایر مقالات موجود در مورد افزایش بازدید وب سایت، ما فقط قصد داریم نکاتی را به اشتراک بگذاریم که شخصاً برای افزایش بازدید وب سایت های خود استفاده کرده ایم و نتیجه عملی آنرا دیده ایم.

قبل از شروع – Push Notifications را برای سایت خود فعال کنید

Push Notifications وب سایت به شما کمک می کند پس از ترک بازدیدکنندگان، با آنها در ارتباط باشید، بنابراین می توانید آنها را برگردانید.

ما از ابزاری به نام PushEngage استفاده می کنیم. که یک نرم افزار freemium است و به شدت برای همه وبلاگ نویسان، دارندگان وب سایت ها و سایت های تجارت الکترونیکی توصیه می کنیم.

این ابزار به شما امکان می دهد اعلان هایی را برای بازدیدکنندگان خود ارسال کنید، بنابراین شما میزان تعامل بسیار بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی یا ایمیل دریافت می کنید.

بسیاری از دارندگان وب سایت از این تاکتیک اطلاع ندارند زیرا در گذشته راه اندازی آن دشوار بود. PushEngage این کار را آسان کرده است.

۱. برای کاربران خود، پروفایل مخاطب ایجاد کنید

پروفایل مخاطب: قبل از شروع تولید محتوا برای وبلاگ خود ، مهم است که کمی وقت صرف درک مخاطب هدف خود و آنچه آنها به دنبال آن هستند، کنید.
پروفایل مخاطب

قبل از شروع تولید محتوا برای وبلاگ خود ، مهم است که کمی وقت صرف درک مخاطب هدف خود و آنچه آنها به دنبال آن هستند، کنید.

با پاسخ به سوالات زیر می توانید به سرعت یک چارچوب مخاطب ایجاد کنید:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند که می توانید به حل آنها کمک کنید؟
  • آنها به دنبال چه نوع محتوایی هستند؟
  • چگونه آنها در حالت ایده آل سعی می کنند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تصویر واضح تری از مخاطبان مورد نظر خود بدست آورید.

همچنین می توانید با افزودن سوالهای شخصی شده دیگر ، این مورد را گسترش دهید:

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • چه مشاغلی دارند؟
  • سطح تحصیلات آنها چقدر است؟
  • سطح تخصص آنها در موضوع وبلاگ شما چقدر است؟

این پروفایل های مخاطب در صنعت تجارت الکترونیک به عنوان «شخصیت خریدار» نیز شناخته می شوند.

2. تحقیق برای کلمات کلیدی (Keyword Research)

تحقیق برای کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این کار به شما کمک می کند کلمات و جملات خاصی را که کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، کشف کنید.

تحقیق برای کلمات کلیدی (Keyword Research)
تحقیق برای کلمات کلیدی (Keyword Research)

به طور معمول، مبتدیان هنگام تولید محتوا فقط به بهترین حدس های خود تکیه می کنند. در صورتی که قالبا این حدس ها اشتباهند.

ممکن است هیچ کس به دنبال کلمات کلیدی مورد استفاده شما نباشد، یا شاید رقابت زیادی برای آن کلمات کلیدی وجود داشته باشد.

انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی، مزایای زیر را خواهد داشت:

  • عبارات جستجوی شده واقعی مردم را کشف می کنید
  • محتوای منحصر به فرد را برای عبارات جستجوی محبوب پیدا می کنید
  • از رقبای خود یاد می گیرید و با محتوای بهتر آنها را شکست می دهید
  • یک سری محتوای اصلی ایجاد می کنید تا ترافیک ثابتی را به وبلاگ خود هدایت کنید

اکنون سوال این است که “چگونه کلمات کلیدی مناسب را به دست آورم؟” خوشبختانه، آنقدرها هم که فکر می کنید دشوار نیست.

ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. ما از SEMRush برای استراتژی محتوای خود استفاده می کنیم. که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد(نسخه رایگان برای شروع کافیست).

گزارش SEMRUSH برای کلمه کلیدی "کتاب"
گزارش SEMRUSH برای کلمه کلیدی “کتاب”

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی و یک آدرس وب سایت را وارد کنید. URL می تواند برای وبلاگ یک رقیب یا وب سایت شما باشد. پس از آن، ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلیدواژه های جدید بسیاری را کشف کنید.

یک گزینه کاملا رایگان دیگر نیز Google Trends است که اطلاعات جستجوی کلمات کلیدی را برای زمان ها و مکان های خاص ارایه می دهد.

3. برنامه زمانی انتشار داشته باشید

توصیه می کنیم یک تقویم انتشار مطالب ایجاد کنید
تقویم انتشار محتوا

هنگامی که تحقیقات در مورد کلمات کلیدی را انجام دادید، احتمالاً ایده های زیادی برای مطالب وبسایت پیدا خواهید کرد.

گاهی تعداد زیاد گزینه ها باعث محدود شدن آزادی و انتخاب های ما می شود (پارادوکس انتخاب)

برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای شما نمی افتد، توصیه می کنیم یک تقویم انتشار ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، هیچ سایت بزرگی یک شبه ساخته نشده است.

ایجاد یک تقویم انتشار به شما کمک می کند تا بتوانید طبق برنامه پیش بروید و به آن پایبند باشید. برای شروع تصمیم بگیرید که هر هفته چند مطلب می خواهید منتشر کنید و آنها را زمان بندی کنید.

ابزارهای مفید زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید مانند Asana و Trello و حتی یک تقویم کوچک کاغذی!

در اینجا چند نکته برای مدیریت کارآمدتر برنامه انتشار آورده شده است:

  • زیاد سخت نگیرید با دو مقاله در هفته شروع کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.
  • با برنامه انتشار خود سازگار باشید. مطمئن شوید که تقویم خود را دنبال می کنید و طبق برنامه مطالب را منتشر می کنید.
  • یادداشت ها، ایده ها، کلیدواژه ها و طرح های کلی را به تقویم خود اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند وقتی می نشینید و می نویسید محتوای با کیفیت تری تولید کنید.
  • از رنگ‌ها، برچسب‌ها، دسته‌ها و سایر ویژگی‌ها در برنامه تقویم خود استفاده کنید تا آن را بصری‌تر و جذاب تر کنید.

4. افزایش بازدید سایت – محتوای جامع و مفید ایجاد کنید

مقالات بنیادی یا محتوای شاخص ایجاد کنید
محتوای شاخص ایجاد کنید

مهمترین چیزی که کاربران و موتورهای جستجو به دنبال آن هستند محتوای با کیفیت است.

برای یک وبلاگ، یک محتوای با کیفیت معمولاً یک مقاله جامع در مورد یک موضوع خاص است که تمام جزئیات را پوشش می دهد.

این مقالات جامع به عنوان “مقالات بنیادی” یا “محتوای شاخص” شناخته می شوند.

اصولاً اینها مهمترین مقالات شما هستند. شما باید مناسب ترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید و سپس تا آنجا که می توانید اطلاعات کاملی را در یک مقاله کامل ارائه دهید.

شما باید تا حد امکان محتوای شاخص ایجاد کنید تا تمام کلمات کلیدی مهم در صنعت خود را پوشش دهید.

در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوای ستونی در نظر داشته باشید:

  • محتوای شاخص می تواند هر نوع مقاله ای باشد. به عنوان مثال: راهنما، آموزش، مقاله مقایسه، فهرست و غیره.
  • تفاوت محتوای شاخص با مقالات دیگر در این است که مقالات شاخص شما جامع تر هستند و اطلاعات عمیقی در مورد موضوع ارائه می دهند.
  • مقالات شاخص شما وابسته به زمان نیستند. آنها همیشه مفید هستند. توصیه می کنیم آنها را با اطلاعات جدید به روز نگه دارید تا در بالای نتایج جستجو بمانید.

در ادامه این مقاله نکات بیشتری را عنوان خواهیم داد که به شما کمک می کند مقالات شاخص با کیفیت بالا ایجاد کنید تا ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

5. محتوای خود را خوانا کنید

خوانایی محتوای خود را با جملات کوتاه، عکس و گرافیک، بالا ببرید
خوانایی محتوای خود را بالا ببرید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موتورهای جستجو و کاربران مقالات طولانی تر و جامع را دوست دارند که تمام اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه می دهد.

اکنون مشکل این است که انسان ها از محدوده توجه کوتاهی برخوردار هستند.

اگر خواندن یا درک محتوای شما برای آنها کمی دشوار باشد، ممکن است بدون مشاهده تمام اطلاعات مفیدی که شما ارائه کرده اید، آن را ترک کنند.

برای حل این مشکل، باید مطمئن شوید که محتوای شما به راحتی خوانده می شود.

مقاله خود را با جملاتی کوچک و با لحنی دوستانه و تصاویر زیاد بنویسید.

در زیر چند نکته اساسی برای خوانایی و کاربرپسندتر کردن محتوای شما آورده شده است:

  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. با این کار فضای سفید زیادی در اطراف متن باقی می‌ماند که خواندن آن را آسان‌تر می‌کند.
  • سعی کنید تایپوگرافی را با استفاده از فونت های خواناتر، اندازه فونت بزرگ و فاصله خطوط زیاد بهبود بخشید.
  • امتیاز خوانایی محتوای خود را بررسی کنید. افزونه های All In One SEO و Yoast SEO برای وردپرس این قابلیت را دارند، همچنین می توانید از سرویس های آنلاین استفاده کنید.
  • از چک کننده گرامری استفاده کنید. ما استفاده از Grammarly را توصیه می کنیم زیرا نه تنها گرامر را بررسی می کند بلکه در واقع به شما کمک می کند بهتر بنویسید (برای زبان انگلیسی).
  • از تصاویر، اسکرین شات ها، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و سایر عناصر بصری استفاده کنید. این عناصر رسانه ای مقاله شما را جذاب و خواندنی تر می کند.

6. اصول سئو را در وب سایت خود بیاموزید و به کار ببرید

اصول بهینه سازی برای موتور های جستجو (سئو) را برای وب سایت رعایت کنید
سئو

سئو مجموعه‌ای از بهترین روش‌ها است که به شما کمک می‌کند وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. برای بهبود وب سایت خود و افزایش بازدید سایت حتما نیازی به یک «متخصص سئو» ندارید.

برخلاف تصور رایج، هر کسی می‌تواند بدون استخدام متخصص، سئو سایت خود را انجام دهد. ابزارها و پلاگین های سئو، مشاوره رایگان و آموزش های گام به گام در دسترس هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

توصیه می کنیم از افزونه All in One SEO برای تمامی وب سایت های وردپرسی استفاده کنید. این افزونه، جامع ترین ابزار سئو و بهینه سازی وب سایت است. نسخه رایگان شامل تمام مواردی است که در وب سایت خود نیاز دارید.

شما می توانید در اصول بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -سئو (SEO)، همه آنچه را که باید در مورد سئو بدانید بیاموزید.

7. تیتر زدن را یاد بگیرید

تیتر (Title) زدن مهم است. آنرا یاد بگیرید.
تیتر (Title) زدن مهم است.

وقتی کاربران محتوای شما را در نتایج جستجو یا فیدهای RSS پیدا می کنند، اولین چیزی که می بینند عنوان مقاله شما است.

عنوان (Title) جذاب خودنمایی می کند و کلیک های بیشتری دریافت می کند. در حالی که یک تیتر ساده و خسته کننده نادیده گرفته می شود.

شما باید یاد بگیرید که چگونه عناوین بهتری برای پست های وبلاگ خود بنویسید که توجه کاربران را به خود جلب کرده و کلیک های بیشتری دریافت کنید.

خوشبختانه، کارشناسان وبلاگ نویسی مدت زیادی است که در مورد سرفصل ها تحقیق می کنند و شما می توانید از یافته های آنها بهره مند شوید.

اینها اجزای اصلی یک تیتر موثر هستند:

  • یک تیتر خوب واکنش احساسی (شادی، شگفتی، شوک، کنجکاوی، ترس، هیجان، طمع، و غیره) را تحریک می کند.
  • به کاربران پاداش و ارزش ارائه می دهد.
  • نوع محتوا را با گنجاندن کلمات کلیدی هدف تبلیغ می کند.

حرفه ای ها از کلمات قدرتمند برای تحریک پاسخ های احساسی استفاده می کنند. آنها به کاربران می گویند که چرا مقاله ارزشمند است یا با کلیک بر روی عنوان چه چیزی به دست خواهند آورد.

در نهایت، یک عنوان خوب شامل فراخوانی برای اقدام است که اغلب ظریف و گاهی اوقات ضمنی است.

می‌توانید از ابزارهای رایگان تحلیل تیتر زیر برای محتوای انگلیسی استفاده کنید:

و برای محتوای فارسی هم می توانید از مواردی که در بخش سئو عنوان شد استفاده کنید.

8. در همه مطالبتان از پیوند داخلی استفاده کنید

پیوند داخلی یا Internal Link چیست و چرا باید استفاده شود؟
پیوند داخلی یا Internal Link

اکنون که شروع به ایجاد محتوای خوب کرده اید، مهم است که از پست های وبلاگ موجود خود به مقالات خود پیوند دهید. به این پیوندها، پیوند داخلی یا Internal Link می گویند و نقش بسیار زیادی در سئو دارد.

در اینجا دلیل اهمیت لینک داخلی را بررسی می کنیم:

  • پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا زمینه و رابطه بین مقالات مختلف در وب سایت شما را درک کند. سپس از این اطلاعات به عنوان سیگنال های رتبه بندی استفاده می کند.
  • پیوندهای داخلی، زمانی که به صورت استراتژیک و در محتوای مطلب قرار می گیرند، می توانند به شما در افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش (bounce rate) کمک کنند.
  • ایجاد لینک های داخلی از گرفتن لینک از سایر وب سایت ها ساده تر است.

توصیه می کنیم حتما از مقالات جدید خود به مقالات قدیمی خود پیوند دهید.

از آنجایی که لینک های داخلی نقش مهمی در سئو دارند، ما حتی آن را بخشی از چک لیست پیش از انتشار خود قرار داده ایم.

نمونه بخش لینک های داخلی - افزونه AIO SEO
نمونه بخش لینک های داخلی – افزونه AIO SEO

9. شروع به جذب بک لینک های بیشتر کنید

بک لینک (Back Link) چیست و چرا باید استفاده شود؟
بک لینک (Back Link) بیشتر = افزایش بازدید سایت

بک لینک (Back Link) یک لینک ورودی به محتوای شما از یک وب سایت خارجی است. بک لینک ها یکی از تاثیرگذارترین عوامل در رتبه بندی گوگل هستند.

گرفتن بک لینک از وب سایت ها و وبلاگ های معتبر بسیار دشوار است.

در اینجا چند نکته برای دریافت بک لینک های با کیفیت به وب سایت خود آورده شده است:

  • با اینفلوئنسرها و وبلاگ های معتبر در صنعت خود تماس بگیرید و در مورد محتوای خاصی در وب سایت خود که ممکن است بخواهند پیوند دهند به آنها بگویید.
  • به عنوان نویسنده مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر بنویسید.
  • با وب سایت ها و وبلاگ های هم رده خود تبادل لینک کنید.
  • ساده ترین راه برای دریافت بک لینک این است که یک لینک به وب سایت خود در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید(اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و …).

10. جذاب بنویسید؛ تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک ها را به محتوا اضافه کنید

افزودن تصاویر و نمودارها به مقالات، آنها را خواناتر می کند.
افزودن تصاویر به محتوای مقالات

در مرحله 5، اشاره کردیم که افزودن تصاویر و نمودارها به مقالات، آنها را خواناتر می کند. از آنجایی که عناصر بصری بسیار مهم هستند، ما معتقدیم که آنها سزاوار جایگاه مخصوص خود در این لیست هستند.

مغز ما عناصر بصری را ترجیح می دهد. ما به عنوان انسان، رنگ ها و اشیاء را دوست داریم زیرا زیبایی شناسی واکنش های احساسی را در مغز ما تحریک می کند. این باعث می شود بیشتر درگیر محیط اطرافمان شویم.

مردم دوست دارند به اینفوگرافیک نگاه کنند تا متن های شامل اعداد و نوشته و علامت، زیرا اطلاعات را جذاب و آسان دریافت می کنند. تصاویر موجود در پست های وبلاگ شما توجه کاربران را به خود جلب می کند و به آنها کمک می کند تا نه تنها بر عنصر بصری بلکه بر متن اطراف آن نیز تمرکز کنند.

اگر تازه شروع کرده اید، باید بدانید که نمی توانید از هر تصویری که در اینترنت می بینید استفاده کنید. تصاویر توسط حق چاپ (کپی رایت) محافظت می شوند و استفاده از آنها خلاف قوانین است.

در حالت ایده آل، شما از تصاویر، گرافیک ها و عکس های خود استفاده می کنید، اما همه وبلاگ نویسان طراح گرافیک یا عکاس نیستند.

خوشبختانه، منابع بسیار خوبی برای یافتن تصاویر بدون کپی رایت وجود دارد، و حتی ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد آسان گرافیک های خود استفاده کنید. در اینجا چند منبع مفید لیست شده است:

11. به مقالات خود ویدئو اضافه کنید

به مقالات خود ویدئو اضافه کنید
به مقالات خود ویدئو اضافه کنید

ویدئوها موفق ترین شکل محتوا در اینترنت هستند. کاربران زمان بیشتری را صرف مطالب حاوی ویدئو می کنند تا فقط متن و تصویر.

افزودن ویدیو به مقالات خود در وردپرس بسیار آسان است. با این حال، هرگز ویدیوها را در وردپرس آپلود نکنید زیرا وردپرس برای پخش ویدیوها بهینه نیست.

ویدئویی که از سایت وردپرس شما پخش می شود، منابع زیادی از کامپیوتر کاربر را اشغال می کند و تجربه وحشتناکی خواهد بود.

بهترین راه برای افزودن ویدیو به سایت وردپرسی این است که آنها را در یوتیوب یا آپارات آپلود کنید و سپس آنها را در پست های وبلاگ خود جاسازی کنید.

این کار باعث می شود علاوه بر افزایش سرعت سایت و پر نشدن سرویس میزبانی وب شما، از طریق آپارات و یوتیوب نیز بازدید داشته باشید.

برای ویرایش ویدئوها هم، اگر از مک استفاده می کنید، iMovie قادر به انجام ویرایش های اولیه ویدیو است. کاربران ویندوز هم می توانند از نرم افزارهای ویرایش ویدیوی رایگان مانند Lightworks یا Shotcut برای ویرایش اولیه استفاده کنند.

12. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

از مشارکت کاربران  در محتوای وب سایت استفاده کنید.
از مشارکت کاربران استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر اساساً هر محتوایی است که در نتیجه فعالیت کاربر در وب سایت شما تولید می شود. این محتوا شامل نظرات، پست های مهمان، امتیاز کاربران به مطالب و موارد دیگر است.

محتوای تولید شده توسط کاربر به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بیاورید زیرا به کاربران فرصت مشارکت می دهد.

زمانی که کاربران وقت بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند، احتمال بازگشت، اشتراک گذاری و حتی خرید از وب سایت شما بیشتر است.

برای شروع می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بخش نظرات سایت خود را فعال کنید
  • قابلیت امتیازدهی به مطالب توسط کاربران را ایجاد کنید.
  • می توانید قسمت عضویت در سایت خود در نظر بگیرید.
  • و…

13. ظاهر وب سایت خود را تمیز و بدون شلوغی نگه دارید

قالب وب سایت ساده و سریع انتخاب کنید
ظاهر وب سایت خود را ساده و تمیز نگه دارید

شلوغی و پیچیدگی ظاهر (قالب) وب سایت باعث می شود بازدیدکنندگان خسته شده و سریع وب سایت شما را ترک کنند.

در حالی که یک قالب ساده و سریع به آنها کمک می کند محتوای بیشتری را ببینند، و از بخشی به بخش دیگر وب سایت بروند. و این یعنی افزایش بازدید سایت.

حتما شما هم شنیده اید که می گویند: “زیبایی در سادگی است!” پس اولویت اصلی برای انتخاب قالب را سادگی درنظر بگیرید نه امکانات و موارد بیشمار که احتمالا هرگز هم از آنها استفاده نخواهید کرد.

14. سرعت وب سایت خود را بهینه کنید

افزایش سرعت وب سایت
افزایش سرعت وب سایت

اگر وب سایت شما کند باشد، کاربران به سادگی قبل از لود کامل سایت آنرا ترک می کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل نیز سرعت وب سایت و زمان بارگذاری صفحه را یکی از عوامل مهم رتبه بندی می دانند.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما سریع بارگذاری می شود، باید عملکرد وردپرس خود را بهینه کنید. کارهای زیادی باید برای بهینه سازی سرعت انجام دهید از قبیل:

  • انتخاب سرویس میزبانی وب سریع و با کیفیت
  • استفاده از افزونه های کش
  • استفاده از توزیع محتوا با توجه به منطقه کاربر (CDN)
  • حذف تمام چیزهای غیرضروری (قالب، افزونه، فایل و…)
  • بهینه سازی تصاویر و محتوا های غیر متنی
  • و …

برای تست سرعت وب سایت خود می توانید از سایت GTmetrix و یا سرویس PageSpeed گوگل استفاده کنید.

نتیجه تست سرعت وب سایت ما (parsitools.ir) در گوگل پیج اسپید
نتیجه تست سرعت وب سایت ما در گوگل پیج اسپید

15. یک ایمیل لیست داشته باشید

ایجاد میلینگ لیست (Mailing List) برای افزایش بازدید سایت
داشتن ایمیل لیست

اکثر مبتدیان زمان زیادی را صرف آوردن کاربران جدید به وب سایت خود می کنند. در صورتی که حفظ کاربران فعلی مهم تر است.

چگونه مطمئن می شوید که کاربران به وب سایت شما باز می گردند؟

شما این کار را با درخواست از آنها برای اشتراک در وبسایت انجام می دهید.

بهترین مزیت لیست ایمیل این است که شما مالک آن هستید. هیچ کس نمی تواند دسترسی شما را محدود کند و شما مستقیماً به ایمیل کاربران خود دسترسی دارید.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) مقرون به صرفه ترین و موثرترین ابزار بازاریابی است که در اختیار شماست.

هنگامی که یک لیست ایمیل دارید، می توانید خبرنامه های ایمیلی منظم ارسال کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را به وبلاگ یا وب سایت خود بیاورید. برای اینکار می تونید از Constant Contac یا SendinBlue استفاده کنید.

16. به طور خودکار مطالب خود را به اشتراک بگذارید

مطالب وب سایتتان را به اشتراک بگذارید.
اشتراک مطالب وب سایت

علاوه بر ساخت لیست ایمیل، باید به جذب دنبال کننده (Follower) در شبکه های اجتماعی نیز بپردازید.

باید در تمام رسانه‌های اجتماعی و حتی پلتفرم‌های خاص جدیدی که پیدا می کنید فعالیت داشته باشید و فالوور جذب کنید.

مشکل فعالیت در شبکه های اجتماعی این است که برای فعال نگه داشتن اکانت خود و جذب ترافیک، باید به طور مرتب محتوا پست کنید.

اگر این کار را به صورت دستی انجام دهید، زمان زیادی را برای اشتراک گذاری محتوا از دست می دهید.

برای شروع می توانید از افزونه AutomatorWP استفاده کنید و کار های زیادی از جمله اشتراک گذاری مطالب را اتوماتیک کنید.

17. مطالب قدیمی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی
اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی

اگر مانند اکثر وبلاگر ها هستید، احتمالا فقط یک مقاله در روز منتشر می کنید. این یعنی برای بقیه روز، هیچ به روز رسانی از شما در رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

در پلتفرم هایی مانند توییتر، توییت شما به زودی ناپدید می شود و کاربران شما احتمالاً حتی آن را نخواهند دید.

بهتر نیست، به طور خودکار محتوای قدیمی خود را در فواصل منظم در طول روز به اشتراک بگذارید؟

این کار به شما کمک می کند با افزایش افزایش بازدید سایتو فعال نگه داشتن پروفایل های خود، ترافیک بیشتری از شبکه های اجتماعی دریافت کنید.

18. سایر شبکه های اجتماعی را کاوش کنید

شبکه های اجتماعی کمتر شناخته شده را نیز جستجو کنید.
شبکه های اجتماعی کمتر شناخته شده را نیز جستجو کنید.

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند، اما بیشتر ما تمام وقت خود را در چند پلتفرم برتر مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر صرف می کنیم.

بسته به موضوعات وبلاگ خود، ممکن است در سایر پلتفرم های اجتماعی که خلوت تر هستند، موفقیت بیشتری کسب کنید.

به عنوان مثال، اگر سایت شما در مورد ایجاد کسب و کار است، ممکن است کاربران بیشتری را در لینکدین پیدا کنید.

اگر یک وبلاگ سبک زندگی یا مد دارید، اینستاگرام ممکن است پلتفرمی باشد که باید روی آن تمرکز کنید.

توصیه می کنیم سعی کنید زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی کوچک تر بگذرانید. ممکن است در آنجا مخاطبان پرشورتر و دنبال کنندگان بیشتری پیدا کنید که باعث افزایش بازدید سایت شما شوند.

19. در انجمن های آنلاین شرکت کنید

در انجمن های آنلاین فعالیت کنید
در انجمن های آنلاین فعالیت کنید

جوامع آنلاین منبع بزرگی برای ترافیک هستند، به این دلیل که از قبل کاربرانی دارند که به موضوعاتی که شما در وبلاگ خود بحث می کنید علاقه مند هستند.

می‌توانید انجمن‌های کوچک‌تر را در Reddit، گروه‌های LinkedIn، گروه‌های فیس‌بوک، انجمن‌های YouTube و موارد دیگر پیدا کنید.

نکته: فقط شروع به ارسال پیوند به مقالات خود نکنید. به این کار ارسال هرزنامه یا اسپم (Spam) گفته می شود و فوراً شما را مسدود می کنند.

باید مدتی را صرف ساختن شهرت و اعتبار خود کنید، به سوالات پاسخ دهید، به بحث ها بپیوندید و پس از آن وب سایت خود را در صورتی که مطلب مرتبط به موضوع دارد به اشتراک بگذارید.

20. گروه های آنلاین خود را بسازید

ساخت گروه آنلاین
ساخت گروه آنلاین

می توانید از پلتفرم های رایگان مانند فیس بوک، لینکدین یا تلگرام استفاده کنید و از کاربران خود دعوت کنید تا به آن بپیوندند.

همانطور که گروه شما رشد می کند، از طریق گزینه های جستجو و یا پیشنهاد در هر پلتفرمی که هستید، کاربران جدیدی با گروه شما و پس از آن با وب سایت و مطالب شما آشنا می شوند که باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.

21. در وب سایت های پرسش و پاسخ شرکت کنید

پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ

ممکن است متوجه شده باشید که گاهی اوقات پاسخ‌های چند ساله وب‌سایت‌هایی مانند Stack Exchange، Quora یا TripAdvisor همچنان از وب سایت های معتبر جدید در نتایج جستجو بالاتر است.

وب سایت های پرسش و پاسخ یکی از بزرگترین جوامع آنلاین در اینترنت هستند.

مزیت پاسخ دادن به سوالات در این پلتفرم‌ها این است که پاسخ شما برای مدت طولانی فعال باقی می‌ماند، به این معنی که می‌تواند به یک منبع ورود ترافیک برای وبسایت شما تبدیل شود.

باز هم توجه کنید قرار نیست شروع کنید به ارسال لینک سایت خود در سوالات نامربوط، باید سوالات را جواب دهید و در صورتی که مطلبی در مورد سوال پرسیده شده در وب سایتتان دارید به آن لینک دهید.

22. با اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی کار کنید

همکاری با ایفلوئنسر ها برای افزایش بازدید سایت
همکاری با ایفلوئنسر ها

اینفلوئنسرها می توانند برای افزایش بازدید سایت به شما کمک کنند.

مشکل این است که چرا باید اینکار را بکنند، می توانید آنها را دعوت به حضور در وب سایت خود بکنید و یک مطلب به عنوان نویسنده میهمان از آنها ارسال کنید. باید وقت و انرژی بگذارید و ارتباطات خود را قوی کنید تا به مرور بتوانید از اشتراک مطالبتان در صفحات مجازی اینفلوئنسر ها سود ببرید.

راه ساده تری هم هست به آنها پیشنهاد دهید در ازای دریافت مبلغی که توافق می کنید تبلیغ شما را در صفحه خود بکنند.

23. رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت خود را دنبال کنید

بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی - Keyword Ranking
بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی – Keyword Ranking

پس از اینکه شروع به تولید محتوا و تبلیغ آن کردید، باید همواره عملکرد سئو سایت را بررسی کنید. برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی مناسبی دارید؟

شما می توانید از ابزاری به نام کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. این ابزار رایگان بوده و توسط گوگل اراوه شده تا ببینید وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل چگونه کار می کند.

همچنین، باید وب سایت های رقیب خود را نیز زیر نظر داشته باشید. کنسول جستجوی گوگل به شما نمی گوید چه کسی از شما رتبه بالاتری دارد و چرا.

برای این کار، به ابزاری به نام SEMRush نیاز دارید . این سایت مجموعه کاملی از ابزارهای سئو مورد نیاز وب مستران است. کلمات کلیدی مشابه، رتبه شما و رقبا در نتایج جستجو، پیشنهاد هایی برای کسب رتبه گوگل بهتر و… بخشی از امکانات این سایت مفید است.

24. ترافیک وب سایت خود و رفتار کاربران را بررسی کنید

بررسی ترافیک وب سایت

وقتی شروع به دریافت ترافیک کردید، باید بدانید که کاربران شما از کجا می آیند و وقتی در وب سایت شما هستند چه می کنند. بدون این داده ها، نمی توانید استراتژی خود را ارزیابی کنید یا حرکت های بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

اینجاست که گوگل آنالیتیکس به درد می خورد.

بزرگترین مزیت استفاده از گوگل آنالیتیکس این است که می توانید ببینید که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما چه می کنند. چه صفحاتی محبوب ترند، کاربران چه زمانی در صفحات شما صرف می کنند. سیستم عاملشان چه بوده و اطلاعات بسیار دیگر.

دانستن این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام کارها و مطالب مفید بوده اند و وقت و انرژی خود را بیشتر صرف آنها کنید و مطالب، موضوعات و کارهای بی ثمر را تشخیص داده و رها کنید. و بطور موثر به افزایش بازدید سایت خود بپردازید.

25. به یادگیری بازاریابی آنلاین و سئو ادامه دهید

بازاریابی آنلاین و سئو
بازاریابی آنلاین و سئو

با بکار بردن روش های بالا می توانید به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت خود برسید.

با این حال، همانطور که سایت شما رشد می کند، باید راه های بیشتری برای رشد کسب و کار خود بیاموزید.

امیدواریم این نکات به شما در افزایش ترافیک وب سایت کمک کند.

منبع: wpbeginners

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *