برنامه های نقشه و مسیریابی

۹ جایگزین برای گوگل مپ (برنامه نقشه موبایل)

۱٫ برنامه OsmAnd

خرید و فروش بیت کوین

یکی از بهترین امکانات برنامه OsmAnd گزینه نقشه های آفلاین آن است. با وجود این برنامه هر کجای دنیا که باشید بدون نگرانی از اینترنت و وجود سیگنال تلفن همراه می توانید موقعیت خود (نقشه و مسیریابی) را پیدا کنید. نقشه ها در این برنامه جزییات خوبی دارند و بطور مرتب بروز می شوند.

مناسب برای: اندروید، آی او اس

 برنامه OsmAnd (نقشه و مسیریابی)
برنامه OsmAnd (نقشه و مسیریابی)

می توانید هر آنچه را که در نقشه خود مشاهده می کنید ،غیر فعال کنید – از مواردی مانند جاده های دارای عوارض و روشنایی خیابان گرفته تا متغیرهای خاص تر مانند سطح جاده و کیفیت جاده. محیط کاربری برنامه پر زرق و برق نیست، اما تقریبا همه چیز قابل تنظیم است، و به شما این امکان را می دهد که در هنگام پیمایش، کدام عناصر را در اولویت قرار دهید.

۲٫ برنامه Citymapper

مناسب برای: اندروید، آی او اس، وب

Citymapper از نظر دامنه فعالیت محدودتر از Google Maps است اما تنها وظیفه خود را بهتر از هر برنامه دیگری انجام می دهد. این یک برنامه حمل و نقل عمومی است و نشان می دهد چگونه می توانید با استفاده از اتوبوس، تراموا، مترو و اشکال دیگر حمل و نقل عمومی، در دهها شهر برتر جهان به گردش بپردازید.

برنامه Citymapper - جایگزین google map
برنامه Citymapper – جایگزین google map

این برنامه یک پایگاه داده به روز از کلیه مسیرهای حمل و نقل عمومی در شهرهای پشتیبانی شده خود را نشان می دهد، قیمت ها و هشدارها را نشان می دهد و به شما امکان می دهد لیستی از مکان های موردعلاقه خود را برای سفر نگه دارید.

۳٫ برنامه Maps.me

مناسب برای: اندروید، آی او اس، وب

یکی از بهترین برنامه های نقشه و مسیریابی Maps.me نام دارد. این برنامه تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد از جمله: نقشه، اطلاعات ترافیکی، حمل و نقل عمومی، مسیریابی برای دوچرخه و …

همچنین می توانید نقشه محل مورد نظرتان را دانلود کنید و بعدا بصورت آفلاین و بدون نگرانی از وجود اینترنت در طول سفر، از آن استفاده کنید.

برنامه Maps.me (برنامه نقشه موبایل)
برنامه Maps.me (برنامه نقشه موبایل)

این برنامه برای هر سناریویی خوب است. اگر در حال گشت و گذار در یک شهر هستید، تمام مکان های مهم و چیزهایی را که باید بینید نشان می دهد، برای کوهنوردی و بیابان گردی نیز مفید است، زیرا دارای یک بانک اطلاعاتی از مسیرهای پیاده روی در سراسر جهان است که مرتبا بروز میشود. هنگامی که سفر یا پیاده روی خود را برنامه ریزی کردید، می توانید آن را نشانه گذاری کرده و برای دوستانتان نیز ارسال کنید.

نسخه مبتنی بر وب آن نیز بسیار عالی است، و بدون نیاز به نصب نرم افزار به شما امکان می دهد از بین ده ها مورد دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس فیلترها را تنظیم کنید تا دقیقاً آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

۴٫ Bing Maps

مناسب برای: نسخه وب

آیا می دانید نقشه های بینگ به همان اندازه Google قدیمی است؟ بله، سرویس نقشه های متعلق به مایکروسافت در ابتدا با نام MapPoint شناخته می شد قبل از اینکه نام جذاب تری داشته باشد. این پکیج دارای بسیاری از ویژگی ها، از جمله پوشش ترافیکی و نماهای سه بعدی است.

نقشه آنلاین Bing (برنامه نقشه موبایل)
نقشه آنلاین Bing (برنامه نقشه موبایل)

بینگ در مسیریابی، مسیرهای مختلفی را از Google انتخاب کند و هنگامی که آنها را با هم مقایسه می کنید، Google هنگام برنامه ریزی برای سفر معمولاً در صدر قرار می گیرد. اما اگر به دنبال ویژگی های اضافی شگفت انگیزی مانند نمایش های سه بعدی، Street View کامل و … هستید، Bing بالاتر از رقبا قرار می گیرد.

۵٫ برنامه Here WeGo

مناسب برای: اندروید، آی او اس، وب

اگر کنسرسیومی از BMW ،Audi و مرسدس مایل بودند برای این برنامه ۳ میلیارد دلار به نوکیا پرداخت کنند، قطعا باید برنامه خوبی باشد. این برنامه از بیش از ۲۰۰ کشور پشتیبانی می کند و کلیه ویژگی های اساسی مانند ناوبری، مکان هایی برای بازدید و مسیرهای تفصیلی و همچنین به روزرسانی و قیمت های کلیه لینک های حمل و نقل عمومی در اطراف شما را در اختیار شما قرار می دهد و آنها را برای شما محاسبه می کند.

برنامه Here WeGo  (برنامه نقشه موبایل)
برنامه Here WeGo (برنامه نقشه موبایل)

Here WeGo با استفاده از اطلاعات مختلف مانند گزارش های پلیس، دوربین های ترافیکی، فید توییتر، دوربین های سرعت و سایر داده ها، شما را از شرایط فعلی مسیر آگاه می سازد و در صورت لزوم مسیر سریع تری را ارائه دهد. پشتیبانی از نقشه های آفلاین آن با قابلیت دانلود یک قاره کامل و ناوبری و مسیریابی گام به گام حتی در حالت آفلاین نیز شگفت آور است.

۶٫ برنامه BackCountry Navigator

مناسب برای: اندروید

اگر در حین سفر خودتان را در وسط ناکجا آباد پیدا کردید مثلا در منطقه ای کوهستانی یا در جنگل های انبوه، مطمئنا Google Map کمکی به شما نخواهد کرد، زیرا فاقد اطلاعات و جزییات توپوگرافی و محیطی است. چیزی که نقطه قوت برنامه BackCountry Navigator است.

برنامه مسیریابی و نقشهBackCountry Navigator
برنامه مسیریابی و نقشهBackCountry Navigator

این برنامه با توجه ویژه به کوهنوردان و طبیعت گردان طراحی شده است، این نقشه از نقاط ایستگاه جی پی اس(GPS waypoints) استفاده می کند و به شما امکان می دهد موقعیت یابی و مسیریابی دستی انجام دهید و مختصات طول و عرض جغرافیایی موقعیت مکانی خود را بصورت دستی وارد کنید.

این برنامه همراهی ضروری در سفرهایی است که شما به دل طبیعت سفر می کنید و خارج از مسیرهای جاده ای هستید. با تکیه بر اطلاعات محیطی و توپوگرافی منطقه که از منابع مختلف مثل:USTopo, OpenCycleMaps, و حتی نقشه های دریایی ازthe NOAA RNC گردآوری کرده است راهنمای بسیار خوبی در سفرهای آفرود (Off Road) شماست.

۷٫ برنامه Waze

مناسب برای: اندروید، آی او اس، وب

Waze یک سرویس نقشه محور اجتماعی است که به سرعت در حال رشد است. محیط بسیار تعاملی و بصیری آن، به شما امکان می دهد سایر رانندگان را نسبت به تغییر در ترافیک، سرعت، خطرات، تصادفات و مواردی از این دست در جاده ها، آگاه کنید، Waze چنان محبوب شد که گوگل این شرکت را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد. و کماکان به عنوان یک سرویس جداگانه از Google Maps در حال سرویس دهی است.

برنامه نقشه و مسیریابی وِیز (Waze)
برنامه نقشه و مسیریابی وِیز (Waze)

با Waze می توانید در مورد پمپ بنزین های اطراف خود، مسیرهای در حال بازسازی و مسدود شده، حوادث، دوربین های سرعت، پلیس و سایر اطلاعاتی که توسط میلیون ها کاربر دیگر Waze به روز شده است، اطلاعات کسب کنید. حتی می توانید مکانهای دیگر کاربران Waze و دوستانتان را در زمان واقعی ردیابی کنید. بخاطر داشته باشید که ویز بیشتر برای رانندگان طراحی شده تا پیاده روی.

۸٫ برنامه Navmii

مناسب برای: اندروید، آی او اس

Navmii برنامه نقشه و مسیریابی است پر از امکانات است که در بیش از هشتاد و پنج کشور ارائه می شود. برخی از این ویژگی های اساسی عبارتند از: امکان نشانه گذاری، نمایش نزدیکترین مکان ها، جستجو و نمای ماهواره ای.

برنامه مسیریابی Navmii
برنامه مسیریابی Navmii

Navmii هشدارهایی مانند محدودیت سرعت، ترافیک، دوربین های سرعت، سایت های ساخت و ساز، کند شدن سرعت و موارد دیگر را ارائه می کند. همه این موارد با به روزرسانی های جامعه محور از سایر کاربران بهتر می شود. Navmii همچنین برای ارائه نتایج جستجوی خود با Foursquare ،TripAdvisor و What3Words همکاری می کند.

سایر ویژگی های آن عبارتند از: Google Street View، نشانگر ETA، تغییر مسیر خودکار، نقشه های HD و پشتیبانی کامل از ناوبری آفلاین.

۹٫ برنامه MapQuest

مناسب برای: اندروید، آی او اس

MapQuest یکی دیگر از گزینه های عالی برای جایگزینی با Google Maps است، به خصوص اگر از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده می کنید. این امکان را به شما می دهد تا خدمات حمل و نقل محلی را برای مسیر خود مانند Uber یا car2go مقایسه کنید و همچنین اتومبیل هایی را مستقیم از خود برنامه رزرو کنید( در ایران این گزینه وجود ندارد). همچنین به روزرسانی های سریع در مورد همه گزینه های حمل و نقل محلی در نزدیکی شما ارائه می دهد. اگر دوست دارید در جاهای مختلف قدم بزنید، به شما نشان می دهد که چه مقدار کالری را نیز می سوزانید، که بسیار خوب است!

برنامه مسیریابی Map Quest
برنامه مسیریابی Map Quest

از ویژگی های پیشرفته آن می توان به مسیریابی مجدد خودکار، شرایط ترافیکی در لحظه، ETA، امکان تشخیص دوربین ها / تصادفات / جاده های در حال ساخت / کندی ترافیک، اشتراک موقعیت مکانی، گزارش وضعیت آب و هوا و امداد جاده اشاره کرد. همچنین دارای برخی از ویژگی های اساسی Google Maps مانندنشانه گذاری، نمایش بهترین مسیر، نمای ماهواره ای، مکان های اطراف برای بازدید و غیره است.

نتیجه گیری

بسیاری از برنامه های فوق در ارائه به روزترین اطلاعات در منطقه محلی شما، شاید حتی بهتر از خود G-Maps باشند. شما چی فکر می کنید؟ اگر هر یک از این برنامه ها (یا سایر برنامه ها) را امتحان کرده اید و تجربیاتی برای گزارش دارید، در بخش نظرات با ما و بقیه کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *