۹۹ برنامه رایگان برای ویندوز

خرید و فروش بیت کوین

در این مطلب ۹۹ برنامه رایگان پرکاربرد برای ویندوز آورده شده است، برنامه ها به ترتیب خاصی مرتب نشده اند، مطمئنا برنامه های دیگری هستند که به آنها اشاره نشده، بنابراین اگر احساس می کنید واقعاً یک برنامه عالی را از قلم انداخته ام، نام برنامه و کاربرد آنرا در نظرات ذکر کنید.

علاوه بر این، برخی از برنامه هایی که به آنها اشاره می کنیم دارای نسخه های رایگان هستند که محدودیت کمی دارند یا به نوعی محدود هستند. سعی کردیم هیچ برنامه ای را که فقط نسخه آزمایشی رایگان دارد ذکر نکنیم.

توجه: در آخر، لازم به ذکر است که کل لیست را مرور کرده ایم و هر برنامه را از طریق VirusTotal (در فوریه ۲۰۱۸) اجرا کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این برنامه ها دارای بدافزار یا ویروس نیستند.

۱- همه ما با برنامه های winzip, winrar و ۷zip برای بازکردن فایل های zip و rar و… آشنایی داریم ولی در این زمینه برنامه های بهتری نیز وجود دارند مثل: ZIP Archiver یا PeaZip

۲ – بهترین جایگزین برای notepad ویندوز چیست؟ notepad++? البته ولی ۷ ویرایشگر متنی برای ویندوز را نیز ببینید.

۳ – اگر کاربر حرفه ای ویندوز باشید حتما با Registry ویندوز آشنایی دارید. CCleaner بهترین برنامه برای مدیریت سیستم و پاکسازی رجیستری های اضافی و سایر فایل های لاگ و تمپ و … از سیستم است.

دانلود برنامه CCleaner
دانلود برنامه CCleaner

۴ – آیا تابحال فایلی را که واقعاً به آن نیاز دارید بصورت اتفاقی حذف کرده اید؟ برای بازیابی پرونده های از بین رفته یا حذف شده، می توانید برنامه ای بنام Pandora Recovery یا Recuva را امتحان کنید. همچنین TestDisk را نیز امتحان کنید.

۵ – صحبت از بازیابی فایل شد، آیا تا بحال برایتان پیش آمده که به طور تصادفی تمام تصاویر را از کارت حافظه خود حذف کنید!؟ این اتفاق بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. در اینگونه موارد، برنامه های زیر به کمکتان خواهند آمد:

۶ – آیا کلمه عبور Outlook خود را فراموش کرده اید؟ یا رمزعبور خود را برای وای فای؟ در این صورت، می توانید از برخی برنامه های جالب برای پیدا کردن رمزهای عبور استفاده کنید. نظیر:

۷ – صحبت از پسورد شد، برای حذف رمزعبور روی یک فایل Office مانند فایل های اکسل از این برنامه استفاده کنید.

۸ – حتما نام برنامه Audacity را شنیده اید، بهترین برنامه ویرایش صوتی رایگان!

برنامه Audacity
برنامه Audacity

۹ – اگر اهل موسیقی هستید، می توانید از LMMS برای ایجاد آهنگ های شخصی خود استفاده کنید.

۱۰ – یک فایلISO و نسخه قدیمی ویندوز دارید که به صورت پیش فرض ISO را باز نمیکند؟ WinCDEmu را تست کنید و تعداد نامحدودی درایو مجازی ایجاد کنید.

۱۱ – اگر تعداد زیادی پسورد برای حفظ کردن دارید، می توانید برای مدیریت پسوردها از برنامه های KeePass یا RoboForm استفاده کنید؟ هرچند به نظر من نسخه رایگان lastpass بهترین گزینه است.

۱۲ – و حالا برویم سراغ پخش کننده فایل های صوتی و تصویری. همه ما درباره پخش کننده رسانه VLC و ویندوز مدیا پلیر شنیده ایم، اما Kodi و Media Monkey چطور؟ هر دو پخش کننده رسانه عالی برای ویندوز هستند. همچنین GOM Player نیز خوب است.

۱۳ – اگر مجبورید مدت طولانی در شب به مانیتور خود خیره شوید، ایده خوبی است که از برنامه ای مانند f.lux استفاده کنید تا رنگ صفحه نمایش را گرمتر کنید.

۱۴ – اگر زیاد اهل فیلمبرداری هستید، احتمالاً برنامه ای برای ویرایش و میکس فیلم ها نیاز دارید؟ نیازی به Adobe Premiere ندارید، می توانید از برنامه های رایگان دیگری مانند Windows Movie Maker، محصولی از Microsoft استفاده کنید. همچنین می توانید LightWorks و HitFilm Express، دو برنامه ویرایش ویدیوی حرفه ای رایگان را نیز بررسی کنید.

برنامه Hit Film Express برای ویرایش ویدیو
برنامه Hit Film Express برای ویرایش ویدیو

۱۵ – همچنین برای تبدیل فایل های ویدیویی به پسوند های مختلف می توانید از برنامه های تبدیل فرمت ویدیویی از قبیل HandBrake استفاده کنید.

۱۶ – آیا یک پروسس ویندوز باعث کندی CPU یا سایر مشکلات شده است. برای کمک به تشخیص مشکل ، از برنامه Process Explorer and Process Monitor استفاده کنید.

۱۷ – با فایل های PDF زیاد سر و کار دارید؟ آیا به دنبال یک PDF reader خوب هستید؟ برنامه های رایگان خوب در این زمینه Foxit, Nitro PDF Reader, و PDF-XChange Editor هستند.

۱۸- اگر می خواهید یک فایل PDF با نهایت ایجاد کنید، یک سری به برنامه هایCutePDF, PrimoPDF, Bullzip, PDF Creator, بزنید!

۱۹ – اگر کاربر حرفه ای کامپیوتر باشید، مطمئنا از رایانه خود بطور منظم پشتیبان تهیه می کنید. اگر اینطور نیست، باید از Easeus Todo Backup، یک برنامه رایگان که به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان و کلون کردن دیسک های سخت را می دهد ، استفاده کنید. برنامه مفید دیگر Paragon Backup است.

۲۰ – اگر می خواهید فقط از داده های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و نه از کل هارد دیسک خود، می توانید از Google Backup و Sync برای تهیه نسخه پشتیبان از پرونده ها و پوشه ها در فضای ذخیره Google Drive خود استفاده کنید.

۲۱ – نمیدانم میدانید یا نه، ولی اکثر ما تعداد زیادی فایل تکراری بر روی رایانه خود داریم! برای یافتن و حذف آن پرونده های تکراری می توانید از Duplicate Cleaner استفاده کنید.

۲۲ – می خواهید فضای هارد دیسک بیشتری داشته باشد، پس به برنامه ای نیاز دارید که میزان استفاده از فضای هارددیسک را مانند TreeSize تجزیه و تحلیل کند. برنامه های دیگر شامل Space Sniffer و WinDirStat هستند که جزییات کامل از فضایی که هر دایرکتوری اشغال کرده به شما نشان می دهند.

مشاهده حجم فولدر ها با برنامه Tree Size
مشاهده حجم فولدر ها با برنامه Tree Size

۲۳ – آیا می خواهید ببینید چه برنامه ها و درایورهایی با شروع Windows، اجرا می شوند؟ Autoruns را که یک ابزار رایگان از مایکروسافت است، نصب کنید.

۲۴ – به دنبال یک ویرایشگر عکس عالی هستید؟ از GIMP, PhotoScape, Paint.NET, یا Fotor دیدن کنید! اگر ویرایشگر عکس آنلاین را ترجیح می دهید، Pixlr و BeFunky انتخاب شماست.

۲۵ – به دنبال اطلاعات دقیق در مورد سخت افزار موجود در رایانه خود هستید؟ به HWiNFO نگاه کنید. این برنامه همچنین می تواند سیستم شما را تحلیل و نظارت کند.

۲۶ – اگر کاربر Windows 10 نیستید یا برنامه پیش فرض Mail را دوست ندارید، می توانید Mozilla Thunderbird را نصب کنید، یکی از بهترین ها برای دریافت و ارسال ایمیل که هنوز هم به طور مرتب به روز می شود.

۲۷ – آیا تا به حال مجبور شده اید که فایل بزرگی را برای شخصی ارسال کنید، اما سرویس ایمیل شما اجازه بیش از ۱۰ تا ۲۰ مگابایت را ندهد؟ شما می توانید با استفاده از برنامه ای به نام WeTransfer، پرونده های بزرگ (حداکثر ۲ گیگابایت) را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. برنامه های دیگر DropSend و pCloud هستند.

۲۸ – برنامه یادداشت محبوب که اکثرا می شناسیم Evernote است، اما گزینه های عالی دیگری مانند SimpleNote, Google Keep, و Notebook وجود دارد.

برنامه یادداشت و نت برداری SimpleNote
برنامه یادداشت و نت برداری SimpleNote

۲۹ – اگر سرور FTP یا وب سایت دارید، احتمالاً به یک برنامه خوب FTP مانند WinSCP، احتیاج دارید. گزینه های خوب دیگر شامل FileZilla و CyberDuck است.

۳۰ – اگر درباره امنیت داده های خود تردید دارید، ممکن است بخواهید آن را با برنامه ای مانند VeraCrypt یا AxCrypt رمزگذاری کنید.

۳۱ – آیا شما یک توسعه دهنده وب یا برنامه نویس هستید؟ آیا به دنبال یک ویرایشگر HTML خوب هستید؟ موارد بسیار کمی وجود دارد:CoffeeCup, Visual Studio Express, Atom, Sublime Text.

۳۲ – آیا می خواهید درباره شبکه های WiFi پیرامون خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ این برنامه ها رادانلود کنید: WiFi Inspector or Acrylic WiFi Analyzer.

۳۳ – آیا تا به حال به فکر ساختن شجره نامه خانوادگی خود افتاده اسید؟ Legacy یک برنام تبارشناسی رایگان است که می توانید از آن برای پیگیری خانواده و نزدیکان استفاده کنید. برنامه خوب دیگر ScionPC است.

۳۴ – اگر دائماً از برنامه های یکسانی استفاده می کنید، نصب یک Luncher ایده خوبی است. یکی از موارد مورد علاقه من Find and Run Robot است.

۳۵ – OpenOffice محبوب ترین مجموعه آفیس رایگان است، اما موارد خوب دیگری مانند LibreOffice و WPS Office Free نیز وجود دارند.

برنامه آفیس رایگان
برنامه آفیس رایگان

۳۶ – آیا تا به حال خواستید کار خاصی را در ویندوز بصورت اتوماتیک انجام دهید؟ مثلا شاید بخواهید رایانه خود را هر روز ساعت ۱۰ شب خاموش کنید؟ یا متن های خاصی که می خواهید بارها و بارها تایپ و تکرار شوند؟ AutoHotKey یک برنامه عالی برای خودکار سازی بسیاری از کارها در ویندوز است.

۳۷ – برنامه HWiNFO را در شماره ۲۵ ذکر کردم، اما اگر می خواهید اطلاعات مفصلی درباره CPU و مادربرد خود داشته باشید ، CPU-Z گزینه بهتری است.

۳۸ – اگر قصد دارید پردازنده خود را اورکلاک کنید، باید Prime95 را دانلود و نصب کنید تا مطمئن شوید سیستم شما پایدار است. اگر یک GPU را اورکلاک می کنید، MSI Afterburner را بررسی کنید.

۳۹ – آیا به دنبال امنیت وبگردی خود با شبکه خصوصی مجازی هستید؟ بهترین برنامه رایگان در حال حاضر TunnelBear است که به شما ۵۰۰ مگابایت پهنای باند رایگان می دهد.

۴۰ – در شماره ۱۴، من به دو برنامه ویرایش فیلم حرفه ای و رایگان اشاره کردم، اما آنها پیچیده هستند. اگر به دنبال ایجاد فیلم بدون یادگیری پیچیده هستید، Shotcut, VSDC Free Video editor, and Avidemux را بررسی کنید.

۴۱ – امان از دست بچه ها! به نرم افزار کنترل والدین احتیاج دارید؟ بهترین گزینه ها Qustodio و Kidlogger هستند. نسخه های رایگان ظاهرا کمی محدود هستند.

۴۲ – اگر فایل موسیقی زیادی دارید، ممکن است بخواهید یک برنامه مدیریت موسیقی مانند Media Monkey را در استفاده کنید. برنامه خوب دیگر MusicBee است.

برنامه موزیک پلیر MusicBee
برنامه موزیک پلیر MusicBee

۴۳ – در شماره ۳۹ در مورد شبکه امن خصوصی صحبت کردم، اما می توانید از یک مرورگر مختلف مانند Tor برای امن ماندن مرور اینترنت خود استفاده کنید.

۴۴ – اگر اخیراً یک رایانه جدید خریداری کرده اید، می توانید از برنامه ای به نامPC Decrapifier استفاده کنید تا از شر همه برنامه های بی فایده ای که احتمالا با رایانه شخصی همراه است و همه چیز را کند میکند، خلاص شوید .

۴۵ – بعد از مدتی استفاده از کامپیوتر، همیشه برنامه هایی وجود خواهند داشت که دیگر از آنها استفاده نمی کنید و امکان حذف آنها وجود دارد. Revo Uninstaller شما را شر هر برنامه ای خلاص می کند.

۴۶ – ​​اگر می خواهید از بازی های رایگان به غیر از چند بازی ساده ویندوز لذت ببرید، Steam را دانلود و نصب کنید. آنها یک بخش بازی کاملاً رایگان دارند.

۴۷ – اگر روی رایانه خود داده های حساسی دارید که می خواهید بطور دائم و ایمن از هارد دیسک خود حذف کنید( بدون امکان بازیابی!)، من استفاده از برنامه ای به نام dBan را پیشنهاد می کنم.

۴۸ – آیا اهل مطالعه هستید؟ برنامه عالی برای خواندن در ویندوز برنامه Kindle است. همچنین با تلفن یا رایانه لوحی شما همگام (Sync) می شود.

۴۹ – عاشق استفاده از اینستاگرام هستید؟ آیا می خواهید یک عکس، فیلم یا داستانی را از اینستاگرام دانلود کنید؟ ۴K Stogram را بررسی کنید.

برنامه دانلود عکس و ویدئو از اینستاگرام
دانلود عکس و ویدئو از اینستاگرام

۵۰ – به دنبال نرم افزار ضبط صفحه نمایش (Screen Capture) هستید؟ برنامه Screenshot Captor واقعاً خوب است. البته خود ویندوز نیز ابزاری برای ضبط تصاویر دارد.

۵۱ – همه ما درباره اسکایپ و واتس اپ شنیده ایم، اما Viber چیست؟ برنامه دیگری است که می توانید برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان در سراسر جهان استفاده کنید(متن، صوتی و تصویری).

۵۲ – تا به حال پیش آمده بخواهید کامپیوتر یک متن را برایتان بخواند؟ این قابلیت text-to-speech نام دارد و چند برنامه خوب در این زمینه وجود دارد: Balabolka, NaturalReader, و Panopreter.

53 – آیا با شروع Windows برنامه های زیادی دارید که اتوماتیک باز می شوند؟ آیا چند دقیقه طول می کشد تا کامپیوتر شما آماده استفاده شود؟ اگر چنین است، Startup Delayer را نصب کنید، برنامه ای که شروع برنامه ها را به تأخیر می اندازد تا رایانه شما سریعتر بالا بیاید.

۵۴ – آیا برای ارایه و پرزنت کردن نیاز به powerpoint دارید؟ علاوه بر مجموعه های آفیس که در شماره ۳۵ به آن اشاره کردیم، می توانید از Canva و Prezi نیز استفاده کنید.

۵۵ – وبلاگ های زیادی را بصورت آنلاین دنبال کنید ولی Google Reader نیز اخیرا غیرفعال شده است؟ RSSOwl یک جایگزین خوب برای این کار است.

برنامه RSSOWL جایگزین برنامه google reader
برنامه RSSOWL جایگزین برنامه google reader

۵۶ – احتمالاً نام TeamViewer را برای کنترل از راه دور دسک تاپ خود شنیدید، اما می توانید از Join.me نیز استفاده کنید.

۵۷ – آیا کسی هستید که یک رابط اکسپلورر فوق العاده را به رابط پیش فرض ویندوز ترجیح می دهید؟ اگر چنین است ، Total Commander را که ده ها سال سابقه دارد و با ویندوز ۱۰ هم کار می کند، استفاده کنید.

۵۸ – اگر فکر می کنید حافظه RAM کامپیوتر شما ایراد دارد، می توانید با استفاده از memtest86 حافظه RAM را چک کنید.

۵۹ – آیا می خواهید صفحه نمایش خود را ضبط کنید و آن را به صورت زنده پخش کنید؟ OBS Studio یک برنامه رایگان است که همین کار را انجام می دهد. TinyTake یکی دیگر از برنامه های مناسب این کار است، هرچند نسخه رایگان آن محدود است.

۶۰ – آیا شما یک عکاس حرفه ای هستید که به ابزاری مانند لایت روم احتیاج دارید، اما نمی خواهید هزینه اشتراک بپردازید؟ Darktable یک برنامه گردش کار عکاسی با منبع باز (Open Source) است.

۶۱ – صحبت از Adobe شد، آیا گزینه های خوبی بجای Adobe Illustrator وجود دارد؟ البته! یکی از موارد خوب برای کار با وکتور ها Inkscape است. مورد خوب دیگر Vectr است.

۶۲ – آیا بیش از دیگران می نویسید، اما به راحتی تمرکزتان را از دست می دهید؟ FocusWriter را امتحان کنید و بدون حواس پرتی بنویسید.

برنامه Focus Writer برای تمرکز در زمان نوشتن
برنامه Focus Writer برای تمرکز در زمان نوشتن

۶۳ – یکی از بدترین مواردی که برای رایانه شما می تواند رخ دهد، آلودگی آن به Spyware (برنامه جاسوسی) است. HijackThis یک برنامه عالی است که می توانید برای یافتن و حذف جاسوس افزارها از آن استفاده کنید. با این حال، دیگر بروز نمی شود. گزینه خوب دیگر AdwCleaner است.

۶۴ – در مورد نرم افزارهای جاسوسی ، چندین برنامه رایگان دیگر مانند SUPERAntiSpyware, adaware, و SpyBot نیز وجود دارد.

۶۵ – علاوه بر نرم افزارهای جاسوسی و بدافزارها، ابزارهای جداگانه ای نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن روت کیت مانند TDSSKiller, Sophos Rootkit scanner و Malwarebytes Anti-Rootkit استفاده کنید.

۶۶ – در نهایت اگر قادر به حذف بدافزارها نبودید، ایده خوب دیگر این است که اسکن ویروس آفلاین انجام دهید. یکی از گزینه های خوب Windows Defender آفلاین است.

۶۷ – اگر به برنامه رایت CD / DVD / Blu-ray رایگان نیاز دارید، CDBurnerXP را بررسی کنید. همچنین دارای یک نسخه قابل حمل است که می توانید از روی USB خود آنرا اجرا کنید. برنامه خوب دیگر AVS Free Disc Creator است.

۶۸ – اگر شما همیشه نیاز به رایت فایل های ISO بر روی CD یا DVD دارید، باید از یک برنامه رایگان مانند ImgBurn استفاده کنید.

۶۹ – آیا شما یک کامپیوتر باز واقعی هستید و هنوز از IRC استفاده می کنید؟ در این صورت، HexChat یک برنامه IRC عالی است.

برنامه چت رایگان Hex Chat
برنامه چت رایگان Hex Chat

۷۰ – آیا می خواهید پرونده ای را در ویندوز حذف کنید و ویندوز می گوید که پرونده در حال استفاده است و نمی تواند حذف شود؟ می توانید از Unlocker برای پاک کردن پرونده ای که توسط یک پروسس قفل شده است استفاده کنید.

۷۱ – آیا اهل تفکر به مسائل مختلف هستید؟ پس باید از نرم افزارهای نقشه برداری رایگان ذهن (Mind Mapping) استفاده کنید. ویکی پدیا همچنین دارای لیست بزرگی از نرم افزارهای نقشه برداری ذهن است.

۷۲ – آیا نیاز به مدیریت یک پروژه کوچک دارید، پس به نرم افزارهای مدیریت پروژه احتیاج دارید. به GnattProject و Taiga.io سر بزنید.

۷۳ – اگر می خواهید با ماشین های مجازی کار کنید ، VirtualBox رایگان و عالی را از Oracle دانود و نصب کنید. این کار امن ترین روش برای مرور و تست نرم افزارهای جدید است.

۷۴ – در شماره ۱۹و ۲۰، در مورد نرم افزار های تهیه نسخه پشتیبان از کامپیوتر خود صحبت کردیم، اما DriveImage XML از قلم افتاد، برنامه خوبی که می توانید از آن برای ساخت ISO از دیسک سخت خود استفاده کنید. سایر ابزارهای ساخت ISO از دیسک شامل MacriumReflect و Clonezilla است.

۷۵ – به نرم افزارهای حسابداری و مالی احتیاج دارید، اما به ابزارهای آنلاین مانند Mint و Quickbooks اعتماد نمی کنید؟ GNUCash یک نرم افزار حسابداری و مالی رایگان است.

برنامه حسابداری GNU Cash
برنامه حسابداری GNU Cash

۷۶ – آیا تا به حال اسم Blender را شنیده اید؟ یک برنامه بسیار شگفت انگیز و رایگان برای ساخت دنیاهای سه بعدی، انیمیشن های سه بعدی و بازی های سه بعدی.

۷۷ – اگر Blender برای شما خیلی پیچیده است، یکی دیگر از گزینه های عالی برای طراحی سه بعدی SketchUp است.

۷۸ – بحث فضاهای سه بعدی شد، FreeCAD یک مدل کننده سه بعدی CAD پارامتری منبع آزاد است.

۷۹ – برای دوستداران فضا، من همیشه Stellarium را توصیه می کنم، که در اصل یک افلاک نما برای رایانه شما است.

۸۰ – به دنبال یک برنامه مدیریت پارتیشن واقعا خوب هستید؟ آیا GParted ، بهترین برنامه پارتیشن بندی رایگان را تست کرده اید؟ گزینه های خوب دیگر: MiniTool Partition Wizard و EaseUs Partition Master Free.

81 – به دنبال یک فایل در رایانه خود می گردید؟ جستجوی پیش فرض ویندوز اعصابتان را خورد کرده؟ خوب چرا بهترین ابزار جستجوی فایل در ویندوز را امتحان نمی کنید؟

برنامه جستجوی فایل در ویندوز به نام every thing
برنامه جستجوی فایل در ویندوز به نام every thing

۸۲ – دوست داشتید کلیپ بورد شما می توانست بیش از یک مورد را همزمان ذخیره کند؟ خوب ، شما باید کلیپ بورد ClipX ، ArsClip و Ditto را ببینید، سه برنامه جالب مدیریت کلیپ بورد.

۸۳ – DropIt یک برنامه کوچک ویندوزی است که به شما امکان می دهد با کشیدن و رها کردن فایل ها و پوشه ها روی آیکون برنامه، پردازش های مختلفی را روی آنها انجام دهید که در تنظیمات برنامه قابل تغییر است.

۸۴ – کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop) برای رایانه های ویندوز برنامه بسیار خوبی است، اما برای سیستم عامل های دیگر به چیزی مثل TightVNC یا UltraVNC نیاز خواهید داشت.

۸۵ – آیا یک کامپیوتر قدیمی با هارد خالی دارید؟ با استفاده از برنامه ای به نام FreeNAS می توانید آن را به یک دستگاه NAS تبدیل کنید.

۸۶ – از آنجا که ما فقط در مورد برنامه های رایگان Windows صحبت می کنیم، ممکن است به Disk2VHD علاقه مند باشید، برنامه ای از مایکروسافت که به شما امکان می دهد رایانه فعلی خود را به یک ماشین مجازی تبدیل کنید.

۸۷ – آیا می خواهید یک زبان جدید بیاموزید؟ از نظر من بهترین برنامه برای ویندوز Duolingo است.

۸۸ – آیا تا به حال مجبور شده اید یک فایل بزرگ را به چند قسمت تقسیم کنید؟ اگر چنین است ، GSplit، یک ابزار عالی برای تقسیم و چسباندن مجدد فایل ها، باب کار شماست.

۸۹ – در شرایطی قرار گرفته اید که نیاز به مقایسه دو فایل با هم دارید و میخواهید تفاوت ها را بینید؟ WinMerge یک برنامه جالب است که به شما امکان مقایسه و ادغام دو فایل را می دهد. از سال ۲۰۱۳ به روز نشده است، اما نسخه جدید آن باید امسال عرضه شود.

برنامه مقایسه اختلاف دو فایل به نام Win Merge
برنامه مقایسه اختلاف دو فایل به نام Win Merge

۹۰ – آیا نیاز به ارسال پیام های فوق العاده خصوصی و ایمن از ویندوز دارید؟ بهترین گزینه شما مسنجر تلگرام است.

۹۱ – برنامه ای برای ادغام چندین فایل PDF با هم نیاز دارید؟ اگر چنین است، PDFtk، ابزاری است که به شما امکان می دهد فایل های PDF را ادغام ، تقسیم و تعمیر کنید.

۹۲ – برای خوره ی شبکه شدن، باید Spiceworks را امتحان کنید تا واقعاً اتفاقاتی را که در شبکه شما می افتد را رصد کنید. همچنین به Wireshark نیز احتیاج خواهید داشت.

۹۳ – آیا می خواهید چیزی را با پرینتری که کیلومترها با شما فاصله دارد چاپ کنید؟ از PrinterShare استفاده کنید.

۹۴ – نگران هستید اطلاعاتی که در Cloud با Google ، Microsoft و غیره ذخیره کرده اید هک شوند؟ آن را با Boxcryptor رمزگذاری کنید.

۹۵٫ آیا برای تشخیص مقدار RGB یا مقدار HEX یک رنگ در نمایشگر خود مشکل دارید؟ ColorPic یک ابزار خوب است که به شما امکان می دهد مقدار RGB و یا HEX هر رنگی را روی صفحه نمایش خود به دست آورید.

برنامه تشخیص مقدار رنگ Color Pic
برنامه تشخیص مقدار رنگ Color Pic

۹۶ – اگر فایلهای MP3 زیادی دارید، احتمالاً نیاز دارید تگ های این فایل ها را (ID3 Tags) ویرایش کنید تا همه چیز به طور صحیح در iTunes یا برنامه پخش موسیقی پخش شود. برای ویرایش برچسب های MP3 می توانید از MP3tag یا TagScanner استفاده کنید.

۹۷ – اگر بیش از یک مانیتور دارید، می توانید از برنامه ی Dual Monitor Tools برای سفارشی کردن هر مانیتور به دلخواه خود استفاده کنید.

۹۸ – دوست داشتید از Find My iPhone برای سایر دستگاه های غیر Apple خود استفاده کنید؟ تنها جواب ممکن Prey است.

۹۹ – یکی از بهترین راههای ایمن کردن رایانه شما اطمینان از به روزرسانی منظم همه نرم افزارهاست. Sumo این کار را برای شما انجام می دهد. گزینه های خوب دیگر FileHippo App Manager و Personal Software Inspector هستند.

واین بود بیش از صد برنامه رایگان برای ویندوز، امیدوارم که از آن لذت برده باشید. مطمئنم بسیاری از برنامه های خوب دیگر از قلم افتاده اند، بنابراین اگر برنامه رایگان خوبی سراغ دارید، آن را از طریق نظرات به لیست ما اضافه کنید. و اگر این لیست را دوست داشتید، آن را برای دوستان خود نیز بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *