بازی آنلاین

بازی آنلاین کریپتویی

خرید و فروش بیت کوین

بازی آنلاین با گسترش اینترنت به بخش جدانشدنی وب تبدیل شد. بازی های بسیار زیادی با قابلیت های متفاوت آمدند و رفتند و هر دوره ای مخاطبان، دنبال یک نوع بازی خاص بودند.

اگر اهل فضای مجازی و رمزارزها باشید احتمالا نام هایی مثل اکسی اینفینیتی، همسایه من آلیس، گالا، شبکه متا و … به گوشتان خورده، اینها بخشی از هزاران نام در این حوزه هستند. امروزه بازی‌های بلاکچینی به یکی از روش‌های کسب درآمد (Play To Earn) تبدیل شده است. پس شما هم اگر اهل بازی هستید بد نیست ازش کسب درآمد هم بکنید.

در سال های اخیر با افزایش محبوبیت کریپتوکارنسی ها، بازی های مختلفی بر این بستر راه اندازی شد که در این مطلب به بررسی و معرفی بزرگترین و محبوب ترین بازی های کریپتویی می پردازیم.

لیست بازی ها:

  1. گالاگیم (GALA)
  2. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
  3. بی سی گیم (BC.GAME)
  4. دسنترالند (Decentraland)
  5. سندباکس (Sandbox)
  6. همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)
  7. یو اف او (UFO Gaming)

1. گالاگیم (GALA)

برخلاف تصور اغلب افراد، این پلتفرم تنها یک بازی نیست، بلکه یک پلتفرم برای ساخت بازی‌های بلاکچینی است. مهم‌ترین هدف این پروژه خارج کردن بازی‌ها از حالت سنتی آن بوده است. در واقع تیم توسعه دهنده این پروژه اعلام کرده‌اند این ارز قرار است که به گیمرها کمک کند تا هرچه بیشتر کنترل و مدیریت بازی‌های خود را بر عهده بگیرند و قطعا هیچ چیز به اندازه این ویژگی برای گیمرها جذاب نیست.

بازی آنلاین کریپتویی گالا گیم - GALA GAMES
بازی آنلاین کریپتویی گالا گیم

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های GALA عبارتند از:

۱- توکن Gala به‌عنوان یک رمز ارز BEP20 روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود، به همین دلیل کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را با کارمزد بسیار پایین انجام دهند.

۲- پلتفرم GALA محدود به یک بازی نیست و بازی‌های متنوع زیادی را معرفی کرده است. این بازی‌ها هر کدام فضاهای مختلفی دارند مانند: حفاظت از قلعه‌ها یا گردش در فضا و …

۳- کاربران می‌توانند در فروشگاه داخلی گالا، آیتم‌های درون بازی را معامله کنند.

۴- برخلاف بیشتر بازی‌های بلاکچینی که جامعه کوچک و محدودی دارند جامعه این ارز بزرگ است و دارای ۱.۳ میلیون کاربر فعال است.

2. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Axie Infinity برترین بازی رمزنگاری با قابلیت کسب درآمد در ازای بازی یا P2E (Play To Earn) است که در برخی از کشورها با اقتصاد ضعیف (فیلیپین، ونزوئلا و غیره) به عنوان منبع درآمد اصلی بسیاری از مردم قرار گرفته است.

بازی بر پایه رمزارز اکسی اینفینیتی - Axie Infinity
بازی بر پایه رمزارز اکسی اینفینیتی

برای انجام بازی به سه Axies (موجودات درون بازی) نیاز دارید که می توانید از بازار (Market Place) آنها را خریداری کنید. از طرف دیگر، می توانید تخم این موجودات را از آزمایشگاه Axies خریداری کنید و منتظر بمانید تا آنها به Axies تبدیل شوند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید اکسی های خود را پرورش دهید و تکثیر کنید و تخم آنها یا خودشان را در بازار برنامه بفروشید و کسب درآمد کنید.

3. بی سی گیم (BC.GAME)

بی سی گیم، یکی از بزرگترین سایت های بازی آنلاین بر بستر رمزارز است.

ثبت نام با یک کلیک و بدون نیاز به تایید هویت، امکان پرداخت و دریافت با تمامی رمزارز ها (بیش از 100 مورد)، تعداد بسیار زیاد بازی ها و…. بخشی از مزایای این وب سایت اند.

برخی از مزایای بی سی گیم:

  1. وجود تعداد زیادی بازی قدیمی و جدید
  2. امکان پیش بینی مسابقات ورزشی
  3. بازی محبوب انفجار
  4. وجود گردونه شانس و کسب درآمد رایگان!
  5. پرداخت از طریق تمامی رمزارز های مطرح در کمترین زمان
  6. ثبت نام سریع و بدون تایید هویت
  7. دریافت هدیه ورود از طریق لینک ثبت نام
روش های دریافت و پرداخت در BC.game
روش های دریافت و پرداخت در BC.game

4. دیسنترالند – Decentraland

دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی غیر متمرکز ساخته شده روی بلاک چین اتریوم است. در این دنیای آنلاین، کاربران قادر به ساخت، تجربه و کسب درآمد از تجارب، برنامه‌ها و محتواها هستند. در اصل، دسنترالند یک واقعیت مجازی است که در آن زمین‌های 3 بعدی معروف به لند (Land) متعلق به خریداران خود هستند. شما می‌توانید با ورود به این بازی، به ساخت آواتار، کاوش، خرید زمین و ساخت انواع سازه‌ها، از زمین بازی گرفته تا گالری و سینماهای مجازی، بپردازید.

بازی آنلاین بر بستر بلاک چین دسنترالند - Decentraland
بازی آنلاین بر بستر بلاک چین دسنترالند

مالکان زمین‌ها قادر به کنترل محتوای منتشرشده در لند خود هستند. این محتواها، سیستم‌های تعاملی نظیر بازی‌ها و صحنه‌های 3D همچون نقاشی را شامل می‌شوند. یکی از موارد تمایز دیسنترالند با دیگر بازی‌های محبوب بلاک چینی، عدم کنترل آن توسط یک سازمان مرکزی است. در عوض، سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) دسنترالند است که سیاست‌های ایجادشده برای تعیین نحوه کار این بازی را مشخص می‌کند.

در بازی دسنترالند دو توکن به نام مانا (MANA) و لند (LAND) فعالیت دارند. مانا رمز ارز محلی این شبکه است که برای انجام تراکنش در اکوسیستم این بازی استفاده می‌شود. زمین‌های این بازی نیز با استفاده از توکن ان اف تی LAND نمایش داده می‌شوند. یکی از تفاوت‌های بارز میان لند و دیگر توکن‌های غیرمثلی (NFT) مانند مجموعه توکن‌های بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)، این است که بازیکنان با استفاده از LAND قادر به ساخت برنامه‌ها و فضاهای سه‌بعدی در بازی دسنترالند هستند.

5. سندباکس – Sandbox

متاورس سندباکس یکی از جهان‌های مجازی مبتنی بر بلاک چین است که تلاش می‌کند با ایجاد تحول در صنعت بازی، به بازیکنان در ازای ارزشی که طراحی و تولید می‌کنند، پاداش دهد.

این پلتفرم که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، ابزارهایی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را بسازند و سپس آنها را در بازار بازی، با توکن بومی پلتفرم که سند (SAND) نام دارد مبادله کنند.

Sandbox راه های مختلفی برای کسب درآمد دارد. شما می توانید یک هنرمند، بازی ساز یا مالک زمین باشید تا ارز دیجیتال متاورس آن یا همان SAND را به دست آورید.

بازار بازی سندباکس - SandBox Market Place
بازار بازی سندباکس – SandBox Market Place

یک هنرمند می تواند دارایی های مفیدی را با ابزار پلتفرم VoxEdit ایجاد کند. با این حال، The Sandbox به همه اجازه نمی دهد NFT ها را در بازار آن آپلود کنند.

راه دیگر برای کسب درآمد در Sandbox خرید زمین برای اجاره یا ایجاد تجربه (مثلاً بازی) است. سازنده بازی برای طراحی بازی به هیچ مهارت کدنویسی نیاز ندارد.

یک راه پایدارتر برای کسب درآمد، خرید زمین در متاورس و فروش آن در زمان های مناسب یا اجاره آن است.

SAND یک توکن حاکمیتی است که دارندگان آن در رای گیری های شبکه شرکت داده می شوند و در اکثر صرافی های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است.

6. آلیس همسایه من (My Neighbor Alice)

بازی همسایه من الیس، یک بازی ساخت و ساز چندنفره و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که به بازیکنان اجازه می‌دهد صاحب جزایر مجازی شوند و در محیطی آرام و دلپذیر مزارع افسانه‌ای خود را بسازند. با داشتن یک آواتار شخصی می‌توانید در دنیای بزرگ بازی My Neighbor Alice به فعالیت‌های مختلفی مانند کشاورزی، ساخت امپراتوری مجازی و تجارت دارایی‌های دیجیتال (NFT) بپردازید.

همسایه من آلیس یک بازی بلاکچینی کاملا رایگان است. با این حال شما می‌توانید آواتارها و نقشه های مجازی خود را با خرید آیتم های متعدد درون بازی شخصی سازی کنید.

بازیکنان می‌توانند انواع آیتم‌ها را روی آواتارشان نصب و آن‌ها را ارتقاء دهند. همچنین پلات‌های (به بخشی از زمین‌های بازی که خرید و فروش‌ می‌شوند اصطلاحاً پلات گفته می‌شود) مجازی را از آلیس یا در بازار خریداری کنند. تعداد محدودی پلات در جهان بازی وجود دارد و هر قطعه زمین به عنوان توکن‌های NFT ارائه می‌شود.

می‌توانید دارایی‌های درون بازی از جمله خانه‌ها، حیوانات، سبزیجات، آیتم‌های دکوری یا اقلام تزئینی را برای آواتار خود خریداری کنید.

7. یو اف او (UFO Gaming)

پلتفرم UFO Gaming که به دارک متاورس (Dark Metaverse) نیز مشهور است، دقیقاً مشابه دیگر صنایعی که در متاورس هستند، عمل می کند. کاربران وارد پلتفرمی برای بازی می شوند که زمین‌هایش قابل خریداری است و سپس از طریق بازی‌کردن، گیمر می‌تواند درآمد هم داشته باشد.

این پلتفرم برای تلفیق بازی‌های سنتی و بازی‌های بلاکچین طراحی شد تا پرداخت‌هایش از طریق توکن باشد. در حال حاضر بازی‌های پلتفرم UFO Gaming در بستر دو رمزارز اتریوم و سولانا انجام شده و دارای قراردادهای هوشمندی است که توسط سایت Hacken بازبینی می‌شود. در این فرایند بازبینی تمامی ایرادات بررسی شده تا در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف شوند.

رمزارز UFO چیست؟

این رمزارز در بستر سولانا و اتریوم قرار دارد و به‌عنوان توکن حاکمیتی و کاربردی شناخته می‌شود. برای شروع بازی و کسب درآمد، کاربران و گیمرها حتماً باید رمزارز UFO  خریده و سپس وارد فرایند بازی شوند.

رتبه UFO در میان رمزارزهای ماین‌شده در بازار، ۲۳۱ است. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی و قراردادهای هوشمندش به کاربران معرفی شد، در اواخر همین سال به رشد تقریباً خوبی رسید و توانست همکاری‌اش را با دیگر پلتفرم‌ها شروع کند.

در اوایل سال ۲۰۲۲ بود که UFO Gaming به‌مرور گسترش یافت و برای اولین‌بار مارکت پلیس (MARKET PLACE) اختصاصی‌اش را به کاربران و معامله‌گران معرفی کرد. در همین سال اولین بازی این پلتفرم یعنی سوپر گالاکتیک معرفی شد تا شرایط بازی‌ آنلاین و چندنفره برای گیمرها فراهم شود.علی‌رغم توجهی که گیمرها به پلتفرم UFO Gaming دارند، بنیان‌گذار یا بنیان‌گذارانش کاملاً ناشناس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *