افزايش آمار سايت با استفاده از گوگل آناليز

خرید و فروش بیت کوین

مدتی بود که در گوگل آنالیز عضو شده بودم و کد آن را در همین وبلاگ قرار داده بودم . امروز یک سری به صفحه آنالیز گوگل زدم تا ویژگی های گوگل آنالیز را مشاهده کنم.فقط می توانم بگم باورکردنی نیست.چیزی که برام بسیار عجیب بود اطلاعات واقعا جالب گوگل آنالیز به من بود . اطلاعاتی که از صحت آن کاملا اطمینان داشتم چون گوگل آنها را ارائه می داد .اگر که شما سایت یا وبلاگی دارید و هنوز در گوگل آنالیز ثبت نام نکرده اید توصیه می کنم همین الان دست به کار شوید. البته این کار نیاز به ثبت نام ندارد چون کافی است با همان اکانت گوگلتان وارد سایت شوید و مشخصات سایتتان را به گوگل دهید تا کدی به شما دهد و شما آن کد را در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید . ضمنا این کد به صورت نامرئی در صفحه اول سایتتان باقی می ماند و اگر کد را درست قرار داده باشید در صفحه گوگل آنالیز مقابل وضعیت سایتتان OK می زند و این یعنی از الان شما زیر نظر گوگل ، آنالیز می شوید.

در گوگل آنالیز در صفحه ابتدایی شما تعداد بازدیدکنندگان را به صورت نوشتاری و نمودارهای مربوط به ماه میلادی آن مشاهده میکنید.اطلاعاتی که گوگل به شما می دهد فوق العاده است و شما حتی می توانید بفهمید که بازدیدکنندگان شما برای مثال در روز مورد نظر شما به طور میانگین چند دقیقه را در سایت شما گذرانده اند ! . یا کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از چه نوع اینترنتی استفاده می کنند ( DSL , T1 , Dial Up ,….) و یا از کدام شرکت های اینترنتی ( ISP ) به سایت شما سر زده اند. می توانید بفهمید که چند نفر برای دفعه اول و چند نفر برای دفعه دوم و….. به سایت شما سر زده اند .مسلما هرچه تعداد دفعات بازدید در روزهای متفاوت بیشتر باشد بدان معنی است که آن افراد مشتری مطالب شما شده اند و دیگر هر روز به آن سر میزنند. حتی می توانید با مشخص کردن یک IP خاص ببینید که فرد مورد نظر درچه روزهایی بهه سایت شما سر زده و به چه صفحه هایی رفته است .این عکس و یا این عکس داشبورد گوگل آنالیز  است که میتوانید امکانات آن را ببینید. از امکانات دیگر گوگل آنالیز این است که شما زبان مخاطبان سایت ، نحوه ارجاع به سایت شما ، ورژن و نوع نرم افزارهای کامپیوترشان نظیر مرورگر ،‌ ویندوز ، فلش پلیر و همینطور جاوا را مشاهده کنید.شما میتوانید بهمید که از کدام کشورها و یا کدام شهرها سایت شما بازدیدکننده بیشتری دارد.می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام مطلب شما بیشترین بازدید کننده را داشته و برای بیننده شما جذاب تر بوده است.می توانید متوجه شوید که بازدیدکنندگان سایت شما معمولا چند صفحه از سایت شما را مطالعه می کنند .از دیگر نکات بسیار مفید گوگل آنالیز این است که شما می توانید تمامی آمار خود را به PDF , XML ,CSV و TSV تبدیل کنید .این هم عکسی دیگر از گوگل آنالیز.

در حقیقت شما با عضویت در گوگل آنالیز می توانید به راحتی ذائقه مخاطب و بیننده خود را تشخیص داده و مطالبی را بنویسید که بتواند کسر بیشتری از بازدیدکننده های شما را راضی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *