دامنه بین المللی

تبدیل دامنه فارسی به انگلیسی و بالعکس

خرید و فروش بیت کوین

همون طور که اغلب وبمستر های عزیز می دونن چند سالی هست که امکان ثبت دامنه به سایر زبان های غیر انگلیسی فراهم شده، از جمله زبان فارسی.

ولی با توجه به اینکه اکثر سیستم ها و سرور ها برای کار با زبان انگلیسی طراحی شده اند، نیاز بود طبق یک الگوریتم جهانی دامنه های به زبان های دیگر به دامنه ای تبدیل بشن که معادل یکتای نام آن دامنه باشه البته با حروف انگلیسی!

دامنه بین المللی
دامنه فارسی

دامنه اینترنتی بین‌المللی (Internationalized Domain Names) که به صورت مخفف IDN نیز خوانده می شود، همان دامنهٔ اینترنتی قابل تبدیل است که دارای حروف و کاراکترهایی به زبان غیر لاتین می‌باشد و به همین دلیل برای استفاده مستلزم به تبدیل به کد واحدی به نام یونیکود می‌باشد، در این روش برای هر کاراکتر یا حرف اصطلاحاً یک پانی کد (Punycode) تعریف می‌شود، البته این کار بسیار مشکل است، تصور کنید که این کار باید برای تمامی حروف و کاراکترها و نشانی تمامی زبان‌های دنیا بطور جداگانه انجام می‌گرفت.

نمونه دامنه فارسی:غف.com

معادل پانی کد آن: xn--5gbo.com

(همانطور که ملاحظه می کنید با کلیک بر روی هر دو دامنه یک سایت مشابه باز می شود)

سیستم تبدیل دامنه ها از یونیکد (UNICODE)به پانیکد(PUNYCODE) به وب مستر های عزیز ارایه شده تا بتوانند از تمامی سرویس های موجود از جمله whois, alexa, pagerank,… برای دامنه های غیر لاتین خود استفاده نمایند.

تبدیل کننده دامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *